وصیت طلبه شهید رضا میرحسینی

شهیدان، پیامبران حماسه انسان اند که ما را مسئولیتی ممتد که در لحظه لحظه زندگی مان جاری است، نازل فرموده اند

دل شهید وسیع وبی انتهاست. هرگاه رود به اقیانوس متصل شود دیگر رود نیست، اقیانوس است. دل شهید است که به معدن عظمت الهی متصل است و معدن عظمت هم که … بی انتهاست.

بسم الله الرحمن الرحيم

و لا تحسبن الذين قتلوا فى سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون

و گمان نبريد آنانى كه در راه خدا شهيد شده‌اند مرده‌اند بلكه آنان زندگانى هستند كه نزد پروردگارشان روزى مى خورند

با سلام درود بيكران به آقا امام زمان (عج) و نايب بر حقش امام خمينى مدظله العالى و با سلام بر خانواده‌هاى معظم شهدا و مفقودين و جانبازان و با سلام بر رزمندگان غيور اسلام و با سلام بر شما امت حزب الله و ياوران صديق امام و سلام بر دوستان و آشنايان و نزديكان و سلام بر برادران همسنگرم در پشت جبهه (برادران بسيج) انشاءالله كه همگى ما و شما پشتيبان ولايت فقيه باشيم و در اين خط همگى به آرزويمان برسيم.
خدايا،بار الها گناهانمان زياد است از گناهانمان درگذر،گناهانى كه در لذت آن فرو رفته بوديم و شرمنده‌ايم كه توفيق نيافتيم توبه كنيم و قلب هاى ما را كور كرده بود و نمى‌توانستيم حقيقت را دريابيم و حال كه نصيبمان شد و توانستيم قدم به جبهه بگذاريم حال مى‌فهميم چقدر در گناه بوده‌ايم.
دوستان بسيجى قدر همديگر را در پشت جبهه بدانيد. خداى نكرده موجب دورى از همديگر نباشید و با اخلاق خوب و پسنديده با همديگر برخورد كنيد با اخلاق خوب صحبت كنيد.
برای امر به معروف و نهى از منكر برخود كاملا صحيح و اسلامى داشته باشيد. برادران در دعاهاى كميل شركت كنيد كه با اين دعاهاى كميل و دعاهاى ديگر است كه خداوند بر گناهانمان قلم عفو كشيده است و در دعاهاى كميل رزمندگان را دعا كنيد و امام را دعا كنيد اين پيرجماران كه تمام وجودش نعمت براى اين ملت شهيدپرور خاضع است.
برادران بسيجى تا آنجا كه مى توانيد افراد را جذب مساجد كنيد كه دشمنان اسلام در كمين انقلاب اسلامى مى باشند و بعدا اين نيروى جوانى كه ما انتظار داريم در مقابل دين‌هایى كه نسبت به اسلام دارد ادا كند بر عكس بر عليه اين ملت مسلمان برخاسته و از روى جهل و نادانى افراد جوان را به گمراهى و نابودى مى‌كشانند. برادران بسيجى (مخصوصا شما برادران بسيج جعفرى ) حتما پست‌هايتان را سر وقت و به موقعش بياييد حداقل مسئوليتى كه شهدا بر گردن ما دارند انجام داده باشيم. برادران موقع پست دادن هميشه با ياد خدا و ذكر و صفات خداوند صدايش كنيد و وقت هاى گرانبهايتان را پر از ذكر و لطف و صفا كنيد. مسئوليت هایى كه بر گردنتان گذاشته شده است از زيربار آن شانه خالى نكنيد كه اين كارتان موجب ناراحتى ما و غضب الهى قرار نگيرد و محبت ما كه اين وصيت‌نامه‌ها است عمل كنيد و عمل نكردن شما جفای به شهداست.
برادران بسيج اگر گروهى از مردم از روى جهل و نادانى كارهاى شما را مسخره‌آميز دانستند دلسرد نشويد كه شما كارهايتان براى رضاى خداست و خدا ان شاءالله اين افراد را اگر قابل هدايت هستند هدايت مى فرمايند تا بلكه به اشتباهى كه بزرگ و پرخطر مى‌باشد و اگر هم قابل هدايت اين چنين اشخاص نمى‌باشند از جامعه دنيوى محو گرداند. اما در رأس كارهايتان ذكر خدا باشد و در اولين وقت نمازهايتان را بخوانيد و نمازهاى جماعت كه بر پا ميشود به جماعت بخوانيد كه اينها در راس كارهايتان باشد. مسئوليتى كه از بالا به شما داده مي شود اگر ميدانيد كسى ديگر نيست كه بتواند عهده‌دار آن باشد قبول كنيد و قبول نكردن شما باعث ضربه زدن و تضعيف خون شهدا ميباشد.
برادران بسيجى (مخصوصا شما برادران بسيج مسجد جعفرى) دعاهاى كميل را در خانواده‌هاى شهدا خودتان بيندازيد نه آنكه آنها بيايند و بگويند دعاى كميل اين هفته در خانه ما باشد. كمك به خانواده‌هاى شهدا جذب پايگاه‌ها كنيد.چون اين تنهائى‌ها به واسطه شما از بين مى رود و برطرف مى شود (منافقين از اين راه ضربه ميزنند) و سعى بر اين هم بكنيد كه خود پدران را هم نيز به كارهاى مسجد و بسيج بكشانيد چه از ملت حزب الله چه از برادران بسيج اين كارها را انجام دهيد.
اشخاصى كه منتظرند ضربه‌اى به اين انقلاب بزنند وسيله‌اى كه داريد آنها را به هلاكت برسانيد. اينها دشمنان ديني تان هستند كه كفر به خدا و شريك براى او قائل شده‌اند. اينها صاحب خودشان امام بزرگوارمان را دشمن خدا مى‌دانند. اينها اشخاصى هستند كه اولياء خاص خدا و بندگان خاص خداوند را دشمن خدا مى‌دانند. اينها خودشان را آگاه مى دانند و امت شهيد پرور را دشمن خدا. لعنت خداوند بر دشمنان خدا.
امت مسلمان قدر اين نعمات الهى را بدانيد. خداى نكرده اين نعمات كه همه‌اش مورد ستايش خداست از دست ندهيم و ما كارهايمان را براى خدا خالص گردانيم و اين نعمات را بطور احسن از آن استفاده كنيم. امت مسلمان شهيدپرور كمك‌هاى مالى و جنسى و غيره را براى كمك به جبهه براى خاتمه جنگ فراموش نكنيد و هميشه جنگ را رأس تمام كارها بدانيد. همانطور كه امام عزيزمان فرموده است كه جنگ را در رأس تمام كارها بدانيد و كسانى كه وصيت‌نامه مرا مى خوانند يا آشنا هستند يا غريب (چه فاميل چه همسايه و چه دوست و غريب) اگر پشتيبان ولايت‌فقيه و خط امامت نباشيد هرگز راضى نيستم.
در تشييع جنازه‌ام و كل مراسم ديگرم شركت كنيد اگر وجدانتان قبول نكرد من را نيز هم قبول نكنيد و نبايد اين صحبتى كه به تمام شما دارم،و مراسم تشييع و غيره هر چه آسانتر برپا شود بهتر است. دوست ندارم تجملى باشد.
از پدرم مى خواهم در خالى بودن جای من در كنار برادران بسيج را فرزند خود دانى كه هيچ فرقى نمى‌كند. و واقعا هم همين‌طور است. از پدرم مى خواهم شب هاى جمعه را اختصاص به دعاى كميل در خانه بدهد و برادران بسيج را دعوت كنند كه من عاشق چنين دعاهاى هستم و خيلى هم دوست دارم در اين دعاى كميل كه بسيج جعفرى مى‌گذارد شركت كنم. چون قبلا اين دعاها تاثيرى كه در من گذاشته است هنوز داغ و آتشى كه دارد خاموش نشده است. از برادرانم و دامادم مى‌خواهم راه من را ادامه دهند. از همه شان مى‌خواهم اينكه در بسيج ثبت‌نام كنند و آن هم در بسيج مسجد شهداى جعفرى كه هر كدام آنها خاطره‌اى دارند از برادرم محمد گرفته تا آقا مجيد و دامادم آقا رضا مراسم عزادارى را به نام من بر پا نكنيد به نام شهداى گمنام كه اثرى از آنها نيست برپا كنيد.

از برادرانم و خواهرانم و دوستانم و فاميل‌ها اگر حقى بر گردن من دارند حلالم كنيد.
از دوستانى كه پول دستى و غيره گرفته‌ام به نزد برادرم مراجعه كنيد و بگيريد و حلالم كنيد .
از برادران خودم مى‌خواهم در مرگ من گريه نكنند كه من راضى نيستم و مادرم را نيز نگذاريد گريه كند .
از خواهرانم مى‌خواهم كه حجابشان را محكمتر داشته و مشت محكمى بر دهان اين جنايتكاران بزنند.
نمازهايتان را به جماعت بخوانيد. اگر توانستيد نماز صبح را به جماعت به پا داريد كه خيلى تأكيد شده است. در نمازهايتان رزمندگان را فراموش نكنيد و دعايشان كنيد و پيروزى جنگ را هر چه زودتر از آقا امام زمان بخواهيد و ظهور كند كه تمام مظلومين از زير ظلم ظالمان رها شوند و دنيا پر از عدل شود.
از دوستان نزديك و دور نمى‌خواهم به مستحبات وادارتان كنم ولى واجباتتان را انجام دهيد و تا آنجا كه مى‌توانيد به جبهه بيائيد و اگر نمى‌توانيد در پشت جبهه خدمت كنيد. نه ضربه به اين مكتب بزنيد و خلاصه اينكه در هر جائى كه هستيد فرامين امام را مو به مو انجام دهيد.
مطلب بعدى اين است كه وصيت‌نامه شهدا را گوش دهيم. مى‌گويند كه اگر ما شهيد شديم و رفتيم شما راه ما را پيش بگيريد. مگر اين طور نيست؟ مگر نگفته‌اند خودشان در خواب هاى ما مى آيند؟ مثلا در خواب شهداى پايگاه آمده‌اند و خود من نيز خواب شهادت را ديده‌ام. اينها همه براى ما مشخص شده است. حجاب ها از ديده ما كنار رفته است. ما همان راه را انتخاب كرده‌ايم و به سوى مرگ كه همان شهادتمان است مى رويم نه اينكه مرگ دنبال ما بيايد. اين خواب هاى ما خواب هايى است كه شهدا مى آيند و در رابطه با تمام كارها مى‌گويند. مثلا خواب احمد مفيد را ديده‌ام كه سر مباركش در دست من است و من هم براى عمليات آماده مى شوم و اسرارى گفت كه گفت نگويم و اين صحبت را كه گفتم به عنوان مثال است.
ما تمام كارها و اعمال مان مشخص است، جنگمان مشخص است، زندگي مان مشخص است. از چه ما را مى‌ترسانيد؟ اينها براى ما آرزوست. شهادت براى ما آرزوست. خدا مرا خريده است. اسم مباركش را براى ما گذاشته است و خريدنش هم طورى است كه با هيچ چيز عوض نمى‌كند. من هر روز هر روز آن كه انتظارش مى‌كشم منتظرم بيايد ما مى‌رويم و شهيد مى شويم ولى شما، شما برادران بسيج، امت حزب الله و بالاخره برادرانم و خواهرانم و پدر و مادرم اين را بدانيد كه ما هدفمان از قبل انتخاب شده است. آن هم هدفى كه ما هنوز به فكرش نبوده‌ايم انتخاب شده بود.
از پدرم معذرت مى خواهم از اينكه بدون خداحافظى رفتم و اگر كوتاهى و خطایى نسبت به شما انجام دادم مرا مورد عفو قرار بده و حلالم كن و از مادرم نيز مى خواهم مرا حلال كند. گر چه در لطفش نتوانستم آن زحمتى كه كشيده است براى من، ادا كنم. ان شاءالله كه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در دنيا و آخرت اجرت را بدهد و مورد شفاعت خود قرار بدهد.
از برادران و دوستان نيز مى خواهم دنباله‌رو خون شهدا و خط ولايت فقيه باشند

چند كلمه‌اى با استادهاى گراميم دارم از اينكه زحماتى را براى تربيت و تعليم دادن مى‌كشند خداوند اجرشان بدهند و آنها در ركاب حضرت سيدالشهدا باشند و سعى بر اين كنيد كه شاگردها به امور دينيشان و وظايف آنها ثابت قدم و در عمل آن كوشا باشند.

خداوندا گناهان ما را ببخش و بيامرز و اگر در امور دينى كوتاهى كرده‌ايم تقصيركاريم ولى تو مهربان و رئوفى، پس به ما شناخت كامل براى وظايف دينيمان عنايت فرما، از خانواده‌ام مى‌خواهم يك سرى ترك واجبات از من و يا اشتباهاتى به خاطر جاهل بودنمان كه باعث باطل شدن واجباتمان شده است كه اين واجبات را براى من قضايش را بگيرند. اول نمازم حدودا يك سال و نيم مى باشد و روزه قضا ۴۵ روز دارم كه گرفته شود. در آخر همگى شما را به پروردگار متعال مى‌سپارم.

اشهد ان محمدا رسول الله و عليا ولى الله

 

رضا ميرحسينى