شهید محسن عبدالرحمن

شهادتنامه برادر شهيد محسن عبدالرحمن كه مضامين آن با خون مطهرش رنگين شد

محسن عزیز ما که خدایش با همنامش محشورش کند عنفوان کودکی خود را در دامن پر مهر مادر گرامیش با حضور در مسجد و جلسات روضه خوانی آغاز کرد و با حاضر شدن در مجلس آموزش قرآن پیرمردی پاکدل که صفای باطن خود را از همان اول با آموزش قرآن در دوران این طفل مستعد منتقل کرد ادامه داد

زندگی نامه شهید محسن عبدالرحمن
بسم ا… الرحمن الرحیم

لا تَفْضَحْنِی بِخَفِیِّ مَا اطَّلَعْتَ عَلَیْهِ مِنْ سَرِیرَتِی، وَ لا تُعاجِلْنِی بِالْعُقُوبَةِ عَلى‌ ما عَمِلْتُهُ فِی خَلَواتِی، مِنْ سُوءِ فِعْلِی

نام :محسن
نام خانوادگى :عبدالرحمن
نام پدر :محمد
تاريخ‌تولد :۲۹/۰۱/۱۳۴۱
ش.ش :۲۹۴
محل‌صدورشناسنامه :تهران
تاريخ شهادت :۱۲/۰۲/۶۵
نوع حادثه :حوادث‌مربوطبه‌جنگ‌تحميلى
شرح حادثه :حوادث ناشى ازدرگيرى مستقيم بادشمن-توسط دشمن‌درجبهه
استان :بنيادشهيداستان‌تهران
شهر :اداره‌بنيادشهيدمنطقه‌۸)غرب(

محسن عزیز ما که خدایش با همنامش محشورش کند عنفوان کودکی خود را در دامن پر مهر مادر گرامیش با حضور در مسجد و جلسات روضه خوانی آغاز کرد و با حاضر شدن در مجلس آموزش قرآن پیرمردی پاکدل که صفای باطن خود را از همان اول با آموزش قرآن در دوران این طفل مستعد منتقل کرد ادامه داد.
لا اله الا ا… چنانکه زبانزد عام و خاص گردیده بود شکیله اصلی حیات او را که مملو از خیرات و مبرات ذخیره آخرت بود ساخته بود.
نمازگزاران مسجد مصطفی کمال وثوق حجه الاسلام حدیدی را به ایشان بیاد دارند که در غیابشان جمعیت نمازگزاران را امامت می کرد تا آنکه بحق شایسته عنوان «مقام محمود» گردید یعنی در سحرگاه روز ۱۳/۲/۶۵ در منطقه عملیاتی فکه جان فانی را در ادای وظیفه به جان آفرین یکتای بی همتا سپرد و ما را در فراق خود حزین کرد. حزن ما نه در این است که به خیال عده ای ساده اندیش او جوانی ناکام بود که بلکه کام خود را به شربت گوارای شهادت رسانید بلکه غم و اندوه ما در جدایی از دوستانی است که هر یک گلی خوشبوی از گلستان حسینی و سربازان خمینی بوده اند.
چه نیکو کلامی است از علی علیه السلام که:
یقولون ان الموت صعب علی الفتی مفارقه الاحباب و ا… اصعب
دینی چنین گویند که مرگ بر جوان مرد سخت است درحالیکه جدایی دوستان بخدا سوگند سختر است.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد

وصيت‌نامه

بسمه تعالى متن شهادتنامه برادر شهيد محسن عبدالرحمن كه مضامين آن با خون مطهر رنگين شد و به تأئيد رسيد .
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم بسم الله الرحمن الرحيم والعصر ان الانسان لفى خسر الا الذين آمنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوا بالصبر .
و الله يدعوا الى دارالسلام و يهدى من يشاء الى صراط مستقيم .
بسم الله الرحمن الرحيم و به نستعين الحمد لله رب العالمين و الصوة و السلام على محمد ( صلى الله عليه و آله و سلم ) و آله المعصومين و اللعنه الدائمه على اعاديهم و مخالفيهم و معانذيهم و غاصبى حقوقهم آمين يا رب العالمين .
اين بنده حقير سراپا تقصير سگ آستان اهل البيت ( عليهم السلام ) محسن عبدالرحمن فرزند محمد وصيت ميكنم : اللهم اشهد انك انت الله لا اله الا انت وحد ك لا شريك لك و ان محمدا صلى الله و عليه و آله عبدك و رسولك و انك على كل شى قدير و تحبى و تميت و تميت و تحبى و اشهد ان الجنه حق و ان النار حق و ان النشور حق و الساعه اتيه لا ريب فيها و ان الله يبعث من فى القبور و اشهد ان على ابن ابى الطالب امير المؤمنين عليه السلام حقا حقا و ان الائمه من ولده هم الائمه الهداءالمهديون يون غير الضالين و لا المظلين و اتهم اوليائك المصطفون و حزبك الغالبون و صفوتك و خيرتك من خلقك و نجبائك الذين انتجبتهم لدبنك و اختصصتهم من خلقك و اصطفيتهم على عبادك و جعلتهم حجه على العالمين صلواتك عليهم و السلام و رحمه الله و بركاته اللهم اكتب على هذه الشهاده عندك حتى تلقينها يوم القيمه و انت على ؟؟؟ انك على ما تشء قدير .
اعتقاد دارم ولايت فقيه استمرار امر امامت ميباشد و اطاعت از مقام شامخ ولايت فقيه اطاعت از حضرت وليعصر (عج) است و مخالفت با ايشان مخالفت با حضرت وليعصر (عج) است و در كتاب عروه الوثقى مسئله‌اى در باب تقليد ؟؟؟ يك ميباشد :
كه اين مسئله را همه فقها غير از يك نفر از آنها كه تأمل مينمايد قبول دارند حكم فقيه جامع الشرايط اطاعت از آن واجب است ولو شخص مجتهد باشد .
بنابر اين من كه مجتهد نيستم و بلكه مقلد حضرت امام خمينى ( دام اله ظله العالى على روس المسلمين و المستضعفين ) هستم لذا بنابر ؟؟؟ اخير حضرت امام در سيزده رجب روز ولادت حضرت اميرالمؤمنين عليه السلام كه فرمودند رفتن به جبهه از اهم واجبات الهى است اقدام به جبهه رفتن نمودم كه در ثبت نام عنايات حضرت حق تعالى شامل حالم شد لذا در جبهه رفتن چيزى غير از وظيفه شرعى را در نظر نگرفته و از پروردگار در اين امر درخواست اخلاص مينمايم زيرا تمام اعمال بواسطه اخلاص بالا ميرود .
اما اين بنده سفارشاتى دارم كه در سه قسمت مطرح ميكنم :
الف – نسبت به خانواده
ب- نسبت به دوستان و رفقا
ج – حقوق
اما قسمت اول :
وصيت به مادرم آن فرد شريفى كه براى اين حقير خيلى زحمت چه در رابطه با قبل از تولد و زمان تولد و بعد از تولد و بزرگ كردن من و چه در رابطه با رشد معنوى اعم از نماز خوان شدنم و محب اهل بيت عصمت و طهارت كه خيلى مرا با خود در كودكى به جلسات روضه خوانى ميبرد ، مادرم آنكسى كه من نسبت به دل پاكش غبطه ميخورم ، خلاصه ايشان به گردن من خيلى حق دارد كه نتوانستم انجام وظيفه نمايم لذا اميدوارم از من راضى و از دعاى خير در نيمه شبها كه براى نماز شب بيدار ميشود فراموش نكند و اميدوارم كه از خطاهاى من در گذرد و حلالم نمايد در صورت پيش آمدن مسلئه شهادت صبر را از دست ندهد و ذكر خدا را فراموش نكند و زياد نمايد .
۲- وصيت به برادرانم :
آن برادرانى كه حق زيادى بمن دارند بخصوص عباسعلى ، حسين و بالاخص حسن كه حق پدرى بعد از رحلت پدر بزرگوارمان بر گردن همه بخصوص نسبت به من دارد از برادرانم طلب رضايت ميكنم و اميدوارم از من راضى باشند مرا ببخشند كه موفق بخداحافظى كردن نشدم .
۳- وصيت به خواهر محترم و صبورم :
الف – اميدوارم كه صبر خود را در فراق ما اگر حاصل شد از دست ندهد و هميشه سيره و روش اولياء خدا بخصوص حضرت زهرا سلام الله عليها و حضرت زينب سلام الله عليها مد نظر داشته باشد و آيه ۲ و ۳ سوره عنكبوت را در نظر داشته باشد كه ميفرمايد :
احسب الناس ان يتركوا ان يقولوا امنا و هم لا يفتنون و فقد فتنا الذين من قبلهم فليعلمن الله الذين صدقوا و ليعلمن الكاذبين .
آيا مردم چنين پنداشتند كه به صرف اينكه گفتند ما ايمان بخدا آورده‌ايم رهاشان كنند و براى دعوى هيچ امتحانشان نكنند ما بتحقيق پيش از ايشان به امتحان و آزمايش آورديم پس خدا دروغگويان و راستگويان را كاملا معلوم ميكند .
آيه ۱۵۵ – سوره بقره وسائل آزمايش را مشخص فرموده :
ولنبلونكم بشى من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرين .
و هر آينه آزمايش ميكنيم شما را به چيزى از ترس و گرسنگى و نقس از اموال و ميوه‌ها و مژده ده شكيبايان را .
كه بعضى ثمرات آيه فوق را بچه‌ها ميدانند ، پس اين امر ، امرى الهى است و در اين كار بايد شكيبا بود و هيچگاه بردبارى را از دست ندهيد و به اجر و ثوابى را كه براى بردباران است توجه داشته باشيد .
ب – براى من در ايام و شبها بخصوص در روزها و شبهاى مباركه كه دعا بالا ميرود طلب آمرزش بنما و هميشه براى من اين قسمت از دعاى كميل ، و لا تفضحنى ؟؟؟ ما اطلعت عليه من سرى و لا تعاجلنى بالعقوبه على ما عملته فى خلواتى من سوء فعلى و اسائتى و دوام ؟؟؟ و كثره شهواتى را با توجه بخوان .
آخرين وصيت در قسمت اول عموميت دارد :
الف – اگر خدا نكرده كسى هست كه تا بحال به حقانيت و الهى بودن انقلاب پى نبرده سعى كند به اين امر واقف گردد تا خداى نكرده در ؟؟؟ زيان نباشد .
ب – حجاب را خانمها هميشه و همه جا حفظ نمايند و هيچ وقت از حدود شرعى خارج نشوند .
در آخر از تمام اقوام و فاميل خداحافظى ميكنم و طلب حلاليت و رضايت ميطلبم .
اما قسمت دوم ، يعنى وصايائى كه نسبت به دوستان و رفقا دارم :
۱- انشاءالله تمام دوستان و آشنايان و همسايگان از من راضى باشند .
۲- دوستان ميبخشند كه موفق به خداحافظى نشدم و هر يك از دوستان كه اين بنده از آنها كتاب يا پولى گرفته‌ام كه البته پول خيلى بعيد است از خانه بگيرند .
اما حقوق را در دو قسمت :
۱- الهى ۲- مردمى تقسيم ميكنم .
قسمت اول :
الف – درخواست ميكنم ۵ ( پنج ) سال نماز قضاء براى من بدهيد بخوانند و يكسال روزه بگيرند .
ب – مقدارى پول در يكى از دفترچه‌ها كه در طبقه اول كتابخانه اطاق جلوئى است براى خمس ميباشد به برادر اصغر كشتكار بدهيد تا ايشان به حاج آقا ؟؟؟ مجتبى طهرانى بدهند .
قسمت دوم :
الف – تعدادى كتاب از مسجد محمد مصطفى صلى الله و عليه و آله مثل منتهى الامال است كه به كتابخانه تحويل بدهيد ، در آخر كتابهايم را به اصغر كشتكارسمى بدهيد بهر نحوى كه صلاح ميداند ، بدهد .
ب – كفنى را كه در كتابخانه دارم بدنم را در آن ؟؟؟ اگر احتياج به كفن نباشد چون ميخواهم همراهم باشد و انگشترى كه اسم جلاله و اسماء معصومين عليهم السلام ميباشد در دهانم بگذاريد .
محسن عبدالرحمن