خلاصه ای از زندگی شهید حجت الاسلام سید علی میرداماد اصفهانی

سلام بر شهادت که بزرگ ترین نتیجه حرکت است

در این ایام بارها به کردستان بعنوان روحانی رفته و چند بار نیز به خط جنوب و جبهه ها مسافرت کرده بود. وی هر موقع که به مرخصی می آمد می گفت وظیفه اصلی جنگ است و چون کردستان را مظلوم می دید همیشه به آنجا می رفت.

خلاصه ای از زندگی شهید حجت الاسلام سید علی میرداماد اصفهانی

شهید در تاریخ ۴۳/۱۰/۲ در شب جمعه و مصادف با عید سعید غدیر خم در خانواده ای روحانی دیده به جهان گشود. پدرش سید محمد مهدی میرداماد اصفهانی و دیگر اجداد پدریش همه روحانی و از نسل میرداماد فیلسوف مشهور و استاد و فلسفه ملاصدرا بوده اند.
وی بعد از گرفتن سیکل به قم رفت و شروع به خواندن دروس حوزوی کرد و چون این زمان مصادف با انقلاب و تعطیلی درس ها بود وی به تهران مراجعت نمود و در چاپ و پخش اعلامیه های امام و تکثیر جزوات و راهپیمایی ها شرکت فعالانه داشت.
پس از انقلاب با وجود سن کم در کمیته ها و سپس در دبیرستان در چند شاخه دانش آموزی و حزب جمهوری و جهاد مدارس تهران همزمان به فعالیت پرداخت و سپس به جبهه رفت.
ایشان در عملیات بیت المقدس شرکت کرد. پس از آن به سرپل ذهاب رفته و بعنوان معاون تعلیمات خیبر و پادگان ابوذر به انجام وظیفه پرداخت و در سال ۶۱ به قم رفته و از نو دروس را در مدرسه امام خمینی شروع به تحصیل نمود.
در این ایام بارها به کردستان بعنوان روحانی رفته و چند بار نیز به خط جنوب و جبهه ها مسافرت کرده بود. وی هر موقع که به مرخصی می آمد می گفت وظیفه اصلی جنگ است و چون کردستان را مظلوم می دید همیشه به آنجا می رفت و اظهار می داشت جنوب همه می روند در حالیکه کردستان از همه جا بیشتر نیاز دارد و ما باید نیاز را بسنجیم. او هر هفته از قم به تهران می آمد و در هیئت جوانان محل شرکت می نمود و دعای کمیل و سخنرانی انجام می داد. چون صدای خوشی داشت ایام محرم و صفر بدون اجر و مزد و فقط برای رضای خدا انجام وظیفه میکرد. ولی آخرین بار در سوم شعبان ۱۴۰۵ مصادف با جشن تولد امام حسین (ع) به سرزمین مظلوم لبنان رفت و در آنجا مسئولیت مقر سپاه پاسداران در نهر علی محور یدر ره بقاع را پذیرفت. وی علاوه بر کارهای تبلیغی به کار نظامی نیز پرداخت، بطوریکه تعریف می کردند در میان مردم منطقه محبوبیت زیادی داشت، تا اینکه در تاریخ ۶۴/۵/۱۸ در شب جمعه، پس از خواندن دعای کمیل در ساعت یک و نیم نیمه شب در جنگ به شهادت رسید.

یادش گرامی