کلام شهید

به نماز جمعه اهّمیت بدهید که ستون محکم جمهوری اسلامی و حبل الله برای وحدت است-طلبه شهيد علی محمد قديانی

در مدتی که در حوزه بود با دقت و تمرکز خاصی پای درس اساتید حاضر می شد به طوری که تحسین همه طلبه ها را در بر داشت دروس مقدماتی را به اتمام رساند. وی گرم درس و بحث بود که تجاوز دشمن آرامشش را بر هم زد.

طلبه شهيد علي‌محمد قدياني

علي‌محمد قدياني در چهاردهمین روز شهریور ماه سال ۱۳۴۰ در روستاي «کلنجين» در خانواده‌اي مذهبي و علاقه‌مند به دين و مکتب به دنيا آمد.
خانواده متدين و ولايي قدياني، از سر ارادت به اهل‌بيت رسول الله، اين پاک‌ترين بندگان خدا، نام علي‌محمد را بر او نهادند. دوران کودکي‌اش در دامان پدرش قوچ علی و مادري مؤمن و موحد سپري شد. از همان دوران همیشه کمک حال پدر و مادر بود بسیار علاقمند به خانواده بود و همیشه جویای احوال خواهر و برادرانش بود.
علي‌محمد، در سال پنجم زندگي، راهي مکتب خانه شد تا پا به پاي هم سنّ و سالانش، قرائت قرآن بياموزد و چراغ جانش را روشن سازد.
شهيد قدياني با خانوادة خويش در ادامه جاده زندگي، سر از کرمان درآورد و تحصيلات ابتدايي را در آن شهر آغاز نمود. وي با موفقيت اين دوره را به اتمام رساند و پس از آن راهي دوره راهنمايي گرديد. شهيد در اين دوران با شرکت در محافل ديني، مراسم دعاي کميل، ندبه و توسل و گوش فرادادن به وعظ سخنرانان ديني، عنان نفس سرکش را در اختيار گرفت و بر دهانش لگام زد. دوره راهنمايي که به اتمام رسيد، در سيزدهم شهريور سال ۱۳۵۳ پاي به مدرسه علميه «حقاني» قم نهاد و با استفاده معارف بلند دين، بر آن شد تا بر حجم معارفش بيفزايد. او عاشق خدا بود و به خوبي‌ها عشق مي‌ورزيد؛ از اين رو آن‌گاه که قيام ملت به ستوه آمده از گناه و ناعدالتي‌ها را ديد، به درياي خروشانشان پيوست و در اندازه خود تلاش نمود.
شهيد در ادامه فعاليت‌هاي علمي‌اش رهسپار «مشهد مقدس» شد تا در آن سامان ادبيات عرب بياموزد. او پس از مدتي بار ديگر به شهر مقدس قم بازگشت و تحصيل را دنبال نمود.
در مدتی که در حوزه بود با دقت و تمرکز خاصی پای درس اساتید حاضر می شد به طوری که تحسین همه طلبه ها را در بر داشت دروس مقدماتی را به اتمام رساند.
وی گرم درس و بحث بود که تجاوز دشمن آرامشش را بر هم زد. بنابراين شهید بعد از آموزش های نظامی از طریق بسیج راهي ميدان نبرد شد تا از ميهن اسلامي‌اش دفاع نمايد. او با چالاکي رزميد و در عمليات رمضان به دست نيروهاي بعثي اسير شد؛ اما با پيشروي نيروهاي خودي، از قفس اسارت رهايي يافت. شهيد براي آخرين بار در عمليات کربلاي۵، در ميدان حضور يافت و در مسئولیت فرمانده گروهان جانانه جنگید و از خاک و ناموس ایران دفاع کرد به طوری که تحسین همه رزمندگان در بر داشت.
همزمان با شهادت حضرت زهراي اطهرـ سلام الله عليها ـ با در آغوش کشيدن تير و ترکش خصم، قفس تن را شکافت و تا بي‌نهايت دوست پر کشيد و رفت. بيست و پنجم دي‌ماه سال ۱۳۶۵، منطقه شلمچه، سجده سرخ اين بزرگمرد را تا آبي ملکوت نظاره گر شد.
پیکر پاک شهید در اجتماع باشکوه مردم شهیدپرور تهران تشییع شد و در بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

وصيتنامه ي شهيد علي محمد قدياني
بسم الله الرحمن الرحیم
اَلَذینَ اَمنوا وها جزوا وجاهَدوا فی سَبیل اللهِ له اَموالَهُم واَنفُسَهُم اَعظَمَ دَرَجة عِندالله و اَولئَکَ هم الفائزون(سوره توبه آیه ۱۱۰)
با عرض سلام و درود فراوان به محضر مبارک قطب عالم امکان وعلت نمائی خلقت عالم وگل سر سبد آفرینش رسول گرامی و آخرین سفیر الهی حضرت ختمی مرتبت و جانشینان بر حقش ائمه معصومین خصوصاً حضرت مهدی(عج) امام منتظر ارواخیالَهُ الفداء ونایب جلیل القدر وسلاله پاکش حضرت امام خمینی رهبر کبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی و با سلام و درود فراوان به روان پاک شهیدان بخون خفته از هابیل تا حسین(ع) و از کربلای حسین(ع) تا کربلای ایران اسلامی و عرض تبریک و تسلیت به بازماندگان شهداء و خانواده های محترمشان و پس از عرض سلام خدمت پدر و مادر و خواهران عزیزم و برادران عزیزم و کلیه بستگان و آشناییان و دوستان.
۱-از پدر و مادرم می خواهم که مرا حلال کنند و تمام بدیها وکوتاهی های مرا عفو نمایند.
۲-از کلیه آشنایان و دوستان و فامیل،حلالیت به طلبید و از حقوقی که بر گردن من دارند خصوصاً اگر از آنها غیبت کرده باشم از محضرشان می خواهم که مرا ببخشید.
۳-طلب رحمت و مغفرت حتماً بنمائید که سخت محتاجم و روسیاه
۴-مدفن امامزاده محمد باشد در میان شهدای دیگر و حتماً به زیارت شهدا بیائید و به من هم سری بزنید.
در پایان حمد و سپاس بی پایان بر درگاه خدای بزرگ می نمایم که مرا از منجلاب سیاهی ها،غفلتها،شهوات و بیهودیگها به در آورد و توفیق مجاهدت و شهادت در راهش را عطا فرمود و صلوات و سلام بر پیامبر عظیم الشأن اسلام محمد بن عبداله(ص) و اهل بیت معصومینش خصوصاً حضرت بقیۀ الله الاعظم امام عصر(عج) که هادیان ما به صراط مستقیم اند و واسطۀ فیض خالق به مخلوق وطول عمر وعزت وسلامت ونصرت برای امام خمینی نایب امام زمان(عج) و تائیدات وتوفیقات روز افزون الهی برای جمهوری اسلامی وخدمتگزاران آن وتوسعه وگسترش انقلاب اسلامی در تمام جوامع اسلامی وملل عالم.
به نماز جمعه اهّمیت بدهید که ستون محکم جمهوری اسلامی و حبل الله برای وحدت است.استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهتری درمانها برای تسکین دردهاست وهمیشه بیاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید وهرگز دشمنان بین شما تفرقه نیاندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند روز بدبختی مسلمانان و روز جشن ابر قدرتهاست.در امام خمینی بیشتر دقیق شوید وسعی کنید عظمت او را بیابید وخود را تسلیم ا وسازید وصداقت واخلاص خود را هم چنان حفظ کنید اگر فیض شهادت نصبیم شد آنان که پیرو خط امام خمینی نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند برای من گریه نکنند و برجنازۀ من حاضر نشوند امّا مثمر برا ی تعجیل در فرج حضرت بقیۀ الله الاعظم(عج) به حالت اضطرار دعا کنید.شعار خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار را تکرار کنید.
از بازماندگان خصوصاً پدرم ومادرم وخواهرانم وبرادرانم و دوستان می خواهم که بی تابی نکنند و هر وقت یاد من افتادند فکری به حال خانواده های که چند شهید داده بکنند و بدانند که انشاء الله درروز قیامت رو سفید ومسرورند دیگر عرضی ندارم جز التماس دعا وطلب رحمت ومغفرت و فضل خدا از جانب شما برای خودم.

والَسّلامُ علیکم ورحمۀ الله وبَرکاتهُ
التماس دعا .
مورخه ۱/۵/۱۳۶۲-ساعت۵۰/۸ دقیقۀ صبح
دسته ۱ گروهان والفتح ۲ گردان قمر بنی هاشم،تیپ سیدالشهداء(ع)