ای شقایق ها

با پرواز عاشقانه خود، بر روز‌های ما نسیم بهشت پاشیدید

زیباترین فصل این فرهنگ، خالقان این حماسه عظیم اند که با صلابت اراده و نور ایمان، رهنورد راه مقدسی شدند که پاداش آن، جاودانگی و بقا بود.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

شهیدان در پیشگاه خداوند از احترام و حرمت خاصی برخوردارند که حتی پیامبران دارای چنین حرمت و افتخاری نیستند. تمام پیامبران با آب غسل داده می شوند و من نیز پس از مرگ غسل داده خواهم شد. شهیدان به آب دنیا نیاز ندارند که به وسیله آن غسل داده شوند. تمام پیامبران در کفن پوشیده خواهند شد و من نیز همچنین و شهیدان با همان لباس هایشان دفن می شوند. پیامبر اکرم (ص)

 

.: زندگینامه طلبه شهید علی اصغر اصغری ترکانی

علی اصغر به سال ۱۳۴۲ در یکی از خانواده های متدین تهران متولد شد. تا سال آخر دبیرستان را در تهران بود. از آنجایی که در خانواده ای مذهبی بزرگ میشد و مادرش نیز مدرس قرآن بود، تعدادی از آیات قرآن کریم را حفظ کرده بود. شوق فراوانش به اسلام و روحانیت شیعی سبب شد تا به سوی مدارس علمیه روی آورد و تحصیل علوم اسلامی را در یکی از حوزه های علمی تهران آغاز کند.
به زودی به سخنرانی و تشکیل کلاس های نهج البلاغه و قرآن پرداخت و با جوشیدن نهاد انقلابی سپاه پاسداران از میان مردم به عضویت آن درآمد. دانش آموز سال آخر دبیرستان بود که از طرف سپاه به کردستان اعزام و در نتیجه از شرکت در بعضی از جلسات امتحانی محروم و مردود گشت. در کردستان به روستاها میرفت و به سخنرانی و تبلیغات اسلامی می پرداخت. پس از یک سال به تهران منتقل و مربی آموزش عقیدتی سیاسی گشت. احکام اخلاقی و اعتقادات اسلامی را تدریس مینمود. پس از مدتی خود را به سپاه پاسدارن قم منتقل کرد تا از حوزه علمیه پر بهره آن کسب فیض نماید. علاوه بر آموزش دفعات متعددی به جبهه اعزام شد. سه بار هم زخمی گشت آخرین دفعه ایشان با لباس روحانیت ملبس بود که به خیل رفقای شهیدش پیوست.

 

.: خاطرات و فرازی از وصیت نامه طلبه شهید علی اصغر اصغری ترکانی

شهید هر بار که از جبهه برمیگشت در مسجد محل به بیان امدادهای غیبی آن میپرداخت که در نتیجه مورد علاقه زیاد مردم قرار گرفته بود. اکنون هم با نام شهید مظلوم از وی یاد میکنند. در وصیت نامه اش آورده است: مادرم! در روز قیامت در مقابل فاطمه زهرا (س) روسفیدی، چون پسرت فرزند فاطمه روح الله را یاری کرد. ای پدر بزرگوارم! تو نیز در مقابل علی (ع) وائمه هدی روسفیدی، به همان دلیل که مادرم سر فراز است. پس باید این نعمت را شکر کنید. مبادا با اعمالی غیراسلامی اجر خودتان را پایمال کنید. از شما میخواهم که به اسلام انقلاب و امام وفادار باشید همچنان که بوده‌اید. ای همسر عزیزم! تو نیز مانند والدینم باش همچون کوهی استوار و مقاوم و حقیر این نیرو را در همسرم می بینم و این راهم به تو وعده میدهم که خیلی زود به حقیر ملحق خواهی شد و من در انتظار تو هستم. سنگر را نبازی!

یاد، نام و راهش گرامی و جاودانه باد